Dersin Adı | Güzel Konuşma Sanatı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RTV 215 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ses, diksiyon, hızlı okuma |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 19-77. |
2 | Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 77-119. |
3 | Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 119- 136. |
4 | Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 136-162. |
5 | Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 162-174. |
6 | Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 174-213. |
7 | Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 213-238. |
8 | Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 238-266. |
9 | Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma | |
10 | Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
11 | Haber ve program metinleri üzerinden uygulama | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
12 | Doğaçlama konuşma uygulaması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
13 | Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
14 | Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 295-451. |
15 | Sınav ve değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder | |||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest